Sun juttu on Ylen luetuin

Aamuherätys tänään "sun juttu on koko ylen luetuin". 

Tuntuu hyvältä! 

En tiedä olisiko tällainen juttu pysäyttänyt mua silloin kun suunnittelin rakennekynsi ja ripsipidennysalalle suuntautumista, kun se työ oli niin upeaa.

Kauhulla sitä on aina lukenut ihmisten sairastumisista, sisimmissään ajatellut ettei se voi omalle kohdalle sattua. Toisaalta onhan se oikein olla murehtimatta jotain, mikä ei ehkä koskaan toteudu. 

Koen tärkeäksi kertoa tarinaani.


Jos et vielä ole lukenut, niin käy lukemassa juttuni  Ylen Uutinen Unelmatyö vei terveyden

Sairaan Kauniina löytyy myös facebookista käy tykkäämässä!





Flunssapöpö on iskenyt muhun, yritän tainnuttaa sitä tyrnimehulla.

Kiitos kaikille jotka on jakanut juttua, lähettänyt ihania sähköposteja ja vertaistarinoita tai tykännyt facebookissa! Tärkeää.

Terveisin, Tuula

Kommentit

  1. Moikka! Luin juttusi ja ajattelin, että lisää on varmasti tulossa tuolla alalla sairastavia. Olen monesti ihmetellyt kun olen kulkenut jonkin kysistudion ohi, että kuka ihme on ohjeistanut työtekijää suojautumaan höyryiltä pelkällä kirurgisella kasvomaskilla, joka on ainoastaan räkärätti? Eli estää yskäistäessä pisaroita leviämästä. Olen itse lääketeollisuudessa töissä ja siellä ollaan tosi tarkkana kaikenmaailman huurujen kanssa, että suojaukset on oikeat. Ensinnäkin kynsistudiossa kuuluisi olla jonkin sortin kohdepoistoimuri, joka siis imee myrkyllisiä höyryjä pois naamalta ja huonetilasta. Toisekseen pitää olla kunnollinen kasvosuojamaski esim. tällainen: http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=208 Ihmetyttää hyvin syvästi, että koulut eivät ilmeisesti jaa kunnon tietämystä suojautumisesta! Olen hirveän pahoillani sinun sairastumisestasi ja toivon sinulle hyvää jatkoa. Toivottavasti kertomuksesi avaa oppilaitosten silmiä sille, että kyseessä on oikeasti terveydelle vaarallinen ala, jossa on syytä suhtautua henkilösuojaukseen vakavasti!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kirjoituksestasi. Valitettavasti koulutuksissa missä olen käynyt ei ole jaettu tietoa suojauksesta. Henkilöitä joita olen itse kouluttanut olen neuvonut käyttämään hanskoja, imuria ja kertakäyttömaskia. Itse käytin alusta alkaen kertakäyttömaskia joka suojasi varmaan kynsipölyltä, mutta ei höyryiltä. Käytössä oli myös turboimuri jonka piti aktiivihiilisuodattimella poistaa myös kemikaalikäryt. Jos aikoo alalla työskennellä suojaisin silmiä myöden kaiken ja sittenkin miettisin vielä. Olet oikeassa kertakäyttömaskit eivät suojanneet mitään. Tyypillisin oire on varmasti iho ja toistuvat poskiontelontulehdukset. Toivottavasti uutinen herättää alalla olevat, ennen kuin oireita alkaa tulla.

    VastaaPoista
  3. Tuula <3 Mulla ei nyt just ole mitään järkevää sanottavaa, mutta siis..mä NIIN seuraan täällä mukana. Oot uskomattoman vahva nanen kyllä <3

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit