Peloista vuori


Voinnissa oon huomannut ihan kahden viimeisen päivän aikana, etten välttämättä meinaa nukahtaa liikennevaloihin tai jaksan vähän pidempään. Väsyttää kyllä kovasti vielä, mutta piristystä on huomattavissa. Hengenahdistuksia tulee harvemmin.. Lieneekö kortisonin laskun ansiota. TÄMÄN OLIN SIIS KIRJOITTANUT ENNEN FLUNSSAA..Flunssa kesti sitten reilun viikon ja nosti KREAN heti 205;_( se on pyörinyt mulla 160-190 välillä. Flunssa vei sen jo hetken kestäneen "pirteyden" mennessään ja oon taas sen jäljiltä ollut puoliunessa. Kontrollikokeet määrättiin uudet heti viikon sisään. Viikon päästä tuosta oli Krea 169, selvisin ekasta flunssasta. Vauriotta! Ja nyt voin taas aloittaa tuosta, olen huomannut viimepäivinä olevani pirteämpi. Rakastan elämää juuri nyt, juuri näin.

Nopeasti on lumet sulanut kuva on otettu pääsiäisenä.

Kun mä oon tutkinut, kysellyt ja kuunnellut FSGS ja munuaisten vajaatoimintapotilaita. Oon alannut samalla koko ajan pelätä enemmän ja enemmän. Väsymyksen tullessa, myös paniikki alkoi iskeä. Ahdisti, itketti ja suoraan sanottuna pelotti. Näin kuvia fistelikäsistä , kun reisistä oli siirretty paksumpaa suonta käteen, jotta dialyysiä voi tehdä. Näin juttuja munuaisten vajaatoimintapotilaista, jotka eivät kestäneet ensimmäisen dialyysin kovaa rasitusta keholle. Itseasiassa kuulin, että tuttavan lääkäri oli sanonut dialyysin vastaavan rasituksessa maratoonia :O Sitten kun alkaa oksettaan, etkä meinaa jaksaa olla hereillä, tuntuu että nyt se on menoa.. Sain tähän pelkoon taas vaan niin päivänselvän ohjeen, jota en vain itse osannut ajatella.

"Hei Tuula, minulle tuli homeelle altistumisen johdosta FSGS, siitä meni yli 10 vuotta dialyysiin ja sinä aikana pelkoa ehti kertymään aikamoinen vuori, joten siltäosin ymmärrän pelkotiloja. Toisaalta nyt siirron ja vuosia kestäneen kotihemon jälkeen katson putken toisesta päästä, voin todeta jos on elämisen tahtoa, niin silloin kannattaa yrittää uhrata pelolle mahdollisimman vähän aikaa - vaikka vaikeaa se olisikin, voimia ja zemppiä jokaiseen päivääsi. " 
Sama mies kehoitti minua aiemmin nauttimaan jokaisesta päivästä, koska en voi tietää mitä tulevaisuus tuo niin hyvässä kuin pahassa.

Yksinkertaiset mutta niin viisaat ja mieleenpainuvat neuvot. Näin juuri pyrin elämään. Olen heittänyt pelot nurkkaan ja oikeastaan alannut nauttimaan elämästä.
Kiitos sinulle joka minulle kirjoitit.


Sain ystävältä viestin, jossa hän vinkkasi mua ruokavaliosta ja kirjoitti että toivoo, rukoilee ja odottaa koska mä päivittäisin, että voin hyvin. Kyllä sekin aika tulee mä luulen <3 

Kaikella on aikansa paikkansa ja tarkoituksensa. Kyllä mä vaan niin tämänkin kohdalla uskon. 


Lenkiltä Strömsöstä napattu kuva


Sitten mulla on se laihis proggis tai meillä on PROJEKTI MINÄ

Helpottavaa on, että olen jaksanut taas lenkkeillä ja uida.
Kortisoni on kuitenkin yllä vielä 8mg/pvä ja se on ollut niin suurella annoksella et se pitää vielä ainakin toistaseks nesteistä kiinni vaikka kasvot on saanut jo vähän armahdusta.
Tänään otettu

 Melkein kuukausi takana taas vähän tiukemmalla ruokavaliolla, ystävän vinkin mukaan (autoimmuunisairauksille hyväksi havaittu ruokavalio)

maidoton
sokeriton,
ei punaista lihaa ja
viljaton (paitsi kaurapuuro aamulla hyväksyttiin)

Oonhan mä ollut aiemminkin jo maidoton, viljaton (paitsi kaurapuuro ja vehnä on mennyt=koska munuaiset sallii parhaiten vehnän), sokeritonkin TOSI hyvin.
Nyt pitäis vielä kiristää ihan kokonaan pois nuo. Miten se on niin vaikeaa tehdä se totaalistoppi vaikka on terveydestä kyse?
Joitain päiviä sitten, kokeilin vaatteita 40 koko ei mennyt takaa kiinni, kuvassa vielä kasvotkin pöhömmät mitä tänään. Silmät edelleen kortisonista nesteiset ja kummalliset



Oon mä ottanut mitatkin, sillon kuin tämä homma lähti käyntiin. JAAN ne teille kun saan otettua seuraavat mitat.
Hätäsesti otin myös "ihokuvat", tosin jaoin ne vain projekti minä facebook-ryhmässä. En sentään ihan napaani pysty täällä julkaista, jossain menee sentään raja.

 Mun EnergiaSmoothie
puolikas persikka
1/4 osa kurkku
puolikas päärynä
muutama nuppu persiljaa
yksi  varsi varsiselleriä
puolikas omena
n.100g kaalia
TOIMII !!!


Viimeisenä taas miten tärkeitä ystävät ovat ja jos ei sairaudellani muuta merkistystä ole, ainakin sain sillä kasan uusia upeita ihmisiä rinnalleni, unohtamatta niitä jo pitkään vierelläni kulkeneita <3


Päivitystauko oli nyt pitkä, kun flunssa verotti pitkään voimia, on ollut kuitenkin ilo huomata, että kävijämäärät on päivittäin sadassa vaikka en päivitä mitään <3 Muutaman tuhat on käynyt lukemassa aina kun olet päivittänyt. Kiitos teille <3



 




Kommentit

Suositut tekstit