Lääkelamaannus

Hellou!

Vointi oli hyvä ja oli huono.


Mun ikenet alkoi pullistua verenpainelääkkeen ja sandimmunin ansiosta. Lopetettiin verenpainelääke, vointi huononi samantien.. Koska pelättiin tautiaktivaatiota tulehtuneiden ikenien ansiosta, kokeiltiin toista verenpainelääkettä, joka toimii keskushermoston kautta.. Noh näin munuaissairaana väsymys kuuluu aikalailla jokaiseen päivään, niin arvaatkaa mitä tapahtuu, kun ottaa lääkettä joka aiheuttaa uneliaisuutta, tajunnan hämärtymistä, sekavuutta, ruuansulatusjärjestelmän häiriöitä, suun kuivuutta, niskakipua???!! JOO_O mä sain melkein kaikki sivuvaikutukset!!
Nukahdin melkein rattiin, unohdin mistä mentiin lasten treeneihin, en pystynyt syödä mitään.. Kerkesin ottaa lääkettä neljä päivää, ja olin melkein psykoosissa! Ihan oikeesti! Ei oo kovin kiva myöskään lukea toisen munuaissairaan saaneen lääkepsykoosin kortisonista ja sandimmunista (suurina annoksina). onneks mulla on aika pienet annokset. Oikeasti siis ihan mahdollista, eikä varmasti kaukana oltu, kun mulla oli vielä lisänä tuo kamala painelääke. Toisekseen, nämä lääkkeet ei ole edes kolmiolääkkeitä :O Autolla ajaminen ym. on sallittua. Jatkossa uuden lääkkeen kanssa lepäilen kotona ekat päivät.
Aamulääkkeet mukaan pakattuna

 Yks päivä mä olin ystävän kanssa lenkillä (tai en nyt vaan yks päivä) mä tajusin itsekin, että kaikki mitä hän puhui meni ohi, enkä pystynyt keskittymään ollenkaan. Mikään ei naurattanut, ja mikään ei tuntunut hyvältä, olin lääkelamaannuksessa. Siitä jäikin sitten aika kauhee väsymys!! Ja ahdistus kokeilla enään yhtään mitään uutta. Vasten lääkärin ohjeita aloittaa taas uusi lääke , aloitin vanhan painelääkkeen ja vointi alkaa taas tuntua ihan OKlta.

 Syksy on saapunut ja uudet tuulet


Muutenhan mä kerkesin jo voida huippuhyvin! Sain töitäkin välissä, en omaa alaa, mutta työ tuntuu mulle nyt tähän hetkeen juuri sopivalta. Toimin henkilökohtaisena avustajana. Sydän särkyy työssä ainoastaan <3

Kiloja on enään muutamia siitä mistä lähdettiin melkein vuosi sitten, kun kortisoni paisutti mut muodottomaksi.


Minä projekti on toiminut hitaasti, mutta varmasti. 


Huonoa ja hyvää siis kuuluu tasapuolisesti.
 Kyllä tää tästä taas!


Tuula

Kommentit

Suositut tekstit